Powered By Blogger

Saturday, November 28, 2015

Aku pergi Jepun Untuk kerja Bukan Untuk Jalan

Aku pergi Jepun Untuk kerja Bukan Untuk Jalan

Pada awal.. Januari 2015, dan buat pertama kalinya aku ke Jepun untuk urusan di panggil bisnes trip oleh Company ku. Alhamdulillah, syukur aku dapat melihat negara yang dikatakan maju di segala aspek.. apapun ada kurangnya selama seminggu ku di sana.


Itu la tiket voucher yang diberikan oleh company ku. Gembira bukan kepalang.. kerja keras ku di kilang jepun ini hampir 2 tahun setengah berbuah hasil untuk menjejaki ke Negara matahari terbit.

Aku akan ke HQ company aku ke sana.. HQ Canon Machinery yang ditempatkan di Kusatsu,Shiga. Ramai budak2 kilang aku usik2 aku... ye la aku pergi seorang diri kot... Selain itu mungkin aku akan ditahan oleh Pak Guard Kansai Airport.

Yup.. Memang aku ditahan!! hahah.. Buat yang pertama kali ke Jepun.. Susun elok2.. tiket filight pergi balik,dokumen tempahan hostel, Jadi, apabila diminta senang nak kasi.. tak la mengelabah sangat. Jangan terkejut jika ditahan.. some of Pak Guard airport nie leh cakap bahasa melayu.. Haha...

Bersambung....

2 comments: