Powered By Blogger

Monday, May 6, 2013

Luahan Rindu..

aku rindu koh tao.. aku rindu bigblue diving centre... aku rindu roomates aku masa pergi dive kat Koh Tao..

Banyak-banyak aku travel.. roomates aku kali ni yang paling awesome.. dan sangat menghormati antara satu sama lain,pembersih,kelakar,tak sombong, dan aku tak tahu aku akan jumpa lagi yang macam korang nie... huhu.. masa aku blah dari bilik sambil bawak backpack tu.. dalam tak sedar aku menangis.. hampir 2 minggu kita habiskan masa bersama.. huhuhu.. mengumpat,makan nasi seven eleven sama2,makan pad thai sama2x, menyelam sama2x.. Yang Paling best part mengumpat budak bilik lain aka penyelam lain.. hehehe... dah macam duk malaysia da.. hakikatnya bahasa lain je guna.. haha.. banyak lagi aktiviti yang aku sampai lupa nak tulis kat sini.. huhu....

betul la kata Fatt. aka backpacker busuk. Bila kita travel nie.. jangan feeling hard sangat.. yang lepas tu biarkan lepas sahaja.. kita teruskan perjalanan kita sendiri.. arghhhhhh.. huhuhu.. :( aku tak nak balik sangat time tu.. nak duduk je sampai korang blah... Tapi apa boleh buat.. aku kena berada dunia realiti yang aku ada amanah di Malaysia.. huhuh.. Semoga Pengembaraan korang selamat ke destinasi seterusnya

Miss You Guys... Muahh2x.. Ben(baju hitam), Malaysia@Alysia ( aku panggil Malaysia dan dia suka panggilan mcm tu), ( Sherer, badan besar umur baru 18 ), dan Lala The Rescue Diver ( Yang meniarap tu ) . Kitorang semua sama.. Sebab kita orang datang sini untuk menyelam....
#Oh indahnya negara kita kalau hidup tanpa prejudis perkauman di kalangan kita.


6 comments:

  1. betul kata fatt, jgn feeling hard.. this will be remain as memories.. A memories is a memories. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu.. ralatnya... banyak kawan2 diver tak sempat amik contact.. sebab masing2 bizy dengan menyelam.. Nak datang balik nie.. sebab belum jumpa dengan whale shark lagi.. huhu

      Delete
  2. lama menyepi...lama tak update :-)
    alah..muka letak dakwat lak..baru nak kenal2..eheheh
    betul tu..kekadangan kengkawan yg kita jumpa time travel sukar di cari ganti..ehh..betul ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada banyak citer sebenar nak tulis.. saya 2,3bulan nie bizy.. huhu
      Sorry JM. saya bukan tak sporting tapi entah la..
      betul entah la.. Saya tak ramai sangat kawan nie.. tapi bila dpt kawan masa travel seronok sangat2 dan sedih sangat2, bila meninggalkan..

      Delete
  3. tetiba rasa kena seru..kekeke...

    ye jeri, bila travel ni kita cuba cari kawan seramai yg boleh. sbb mcm aku yg travel solo, aku rasa tak mcm travel solo sebab kat mana2 saja aku akan pickup kawan yang baru. as simple as hello pastu senyum. aku rasa semua orang paham bahasa senyum. dulu aku agak ragu2 nak sembang dgn stranger, tapi skrg aku bantai je sembang wlpun takde topik. benda ni terbawak2 sampai di luar masa aku tak travel..contohnya dengan cleaner toilet, dengan tukang pam minyak, dengan tah sape2 dekat stesen bas. sbb aku dah terbiasa. travel solo buat aku jadi seorg yg outgoing & senang bergaul.

    memang bila travel kita akan rasa tacing sikit esp dgn orang yg kita kenal baru sekejap tapi cepat mesra. normally bonding ni memang natural di kalangan travellers. nak kata aku emo tu belum lagi tapi adala tacing sikit & berharap supaya friendship tu berpanjangan. but no more worries, kita ada fesbuk, wassup, skype dan viber...gunakan sebaik yg mungkin. ingat...networking tu penting sbb andai kata kita pegi ke negara dorg, mgkin dorg boleh host kita. kekeke :P

    gurau je :)

    ReplyDelete
  4. Bro big blue dive centre ni okay? Sbb baru plan nk amik license kt sana. Hehe

    ReplyDelete